På tryk skærer aviser mening

Der er skrevet meget om aviser, der har skåret ned i stabe, nyhedssider og bureauer som reaktion på det økonomiske pres i de senere år. Men et stigende antal dagblade har også reduceret mængden af ​​avispapir, de afsætter til redaktionelle og kommentarer, en afvigelse fra traditionen, der stort set er gået ubemærket hen uden for de berørte samfund.


Det seneste og måske mest fremtrædende eksempel er Philadelphia Inquirer, der meddelte i september, at den skar halvt ned fra to til en af ​​antallet af sider, der er tildelt redaktionelle og udtalelser på hverdage, hvilket udløser protester. Der er ingen formel oversigt over reduktioner i redaktionelle artikler og kommentarer, men Pew Research Center-interviews med redaktører over hele landet har bekræftet et gradvist skift både i mængden af ​​plads, der er givet til mening og i missionerne på redaktionelle og op-ed sider. Nogle papirer har forsøgt at kompensere ved at køre flere ledere og kolonner online og lancere flere meningsstyrede blogs. Nogle har skiftet væk fra en af ​​avisens historiske missioner, der har indflydelse på den offentlige mening - og i stedet søger at fremme samfundssamtaler online.

FT_13.10.07_opinionWriters'Tendensen i løbet af de sidste dusin år er, at redaktionelle afdelinger har mistet plads og personale', sagde Bob Davis, associeret udgiver / redaktør for The Anniston (Ala.) Star, som har skåret en meningsside om ugen. 'Folk ser mindre på sig selv som værende en redaktionel stemme og mere som en stimulator for samtale'.


Et talende tegn på nedskæringerne er medlemskab af Association of Opinion Journalists, den organisation, der repræsenterer redaktionelle forfattere og spalteskrivere. I 2006, før AOJ havde flest nedskæringer i aviser, havde 549 medlemmer. Siden da er medlemskabet steget 55% til 245 i år.

Nogle eksempler på dette skiftende landskab:

  • Seattle Times for nogle få år siden droppede en af ​​sine to meningssider tirsdage til fredage for at spare penge. Det stoppede også med at bruge nogle syndikerede kolonneforfattere, idet de regnede med, at folk kunne læse dem på andre websteder, sagde redaktionelle sideditor Kate Riley. Nu sagde hun, at den redaktionelle side fokuserer på lokale og regionale spørgsmål, mens kommentarer til avisens websted er blevet styrket. 'Dette er ikke et firma, der opgiver sine meningsider', sagde Riley. 'Tanken om, at færre trykte sider er et mål for en sådan forpligtelse, er det 20. århundredes tænkning'.
  • Kansas City Star fjernede en af ​​sine tre meningssider på hverdage i slutningen af ​​2008 og en af ​​tre søndagssider i 2011. Miriam Pepper, vicepræsident / redaktionel side, sagde, at mens nogle læsere vender sig til avisens websted for at læse kommentarer, er ikke for alle. 'Det bekymrer mig virkelig, at nogle papirer krymper det åbne rum', sagde Pepper. 'Vi er det sidste sted, hvor samfund virkelig kan føre samtaler, der når et rigtigt forskelligt publikum'.
  • Scripps Treasure Coast Aviser i Florida (bestående af Stuart News, Indian River Press Journal og St. Lucie News-Tribune) tilføjede faktisk to meningssider om søndagen, men reducerede antallet af redaktionelle de producerer. Som for at illustrere et skift i fokus ændrede Scripps Larry Reismans titel fra redaktionel sideditor til publikumsengagement og opinionsredaktør. 'Hvis vi ikke har noget, vi har at sige', sagde Reisman, 'så siger vi det ikke'.
  • South Florida Sun-Sentinel fjernede sin op-ed side for et par år siden, men genindførte en halv side som svar på et råb fra læserne. Tidligere på året tilføjede papiret mere plads til mening. Men redaktionel redaktør Rosemary Goudreau sagde, at i det sidste årti er antallet af redaktionelle forfattere faldet fra 11 til fem.
  • Mange aviser har skåret redaktionelle tegneserieskabere og syndikerede spaltister i tryk og online. Jack Newcombe, præsident for Creators Syndicate, der repræsenterer 200 forfattere og kunstnere, sagde, at han var nødt til at se på forskellige typer websteder for at køre sine kunders meningssøjler, fordi 'det er absolut sværere' at sælge til aviser i disse dage.
  • Reduktionen af ​​plads på Philadelphia Inquirer har været særlig omstridt, idet redaktionelle side-redaktør Harold Jackson opfordrede op-bidragsydere til at protestere over for papirets ejere, en gruppe lokale investorer. Forlag Bob Hall sagde, at selvom Inquirer har udholdt gentagne runder med økonomisk inducerede nedskæringer i de senere år, blev beslutningen om at fjerne den op-side 'overhovedet ikke gjort for at reducere omkostningerne'. Hall sagde, at folk i fokusgrupper sagde, at avisen havde 'for mange ledere, for meget bias', og at nogle, men ikke alle, af rummet vil bestå af en ekstra side om søndagen. Hall erkendte alligevel, at mange læsere har klaget over nedskæringerne. Mandag fyrede Hall Inquirer-redaktør William K. Marimow med henvisning til 'filosofiske forskelle' over avisens retning.